“Moeders helpen moeders”

Is een burgerinitiatief van moeders en voor moeders. Sjane van den Broeke is de initiatiefneemster en wordt de “moeder van de wijk” genoemd. Zij heeft haar achterdeur altijd open staan voor mensen die hulp nodig hebben. Kinderen en jongeren kunnen op haar steun rekenen. Sjane biedt hen een veilige plek. Ze doet dit al heel lang en ze heeft inmiddels drie volwassen pleegzonen naast haar eigen (klein)kinderen.

Moeders helpen moeders is ooit begonnen met een klein groepje alleenstaande moeders met jonge kinderen, maar inmiddels bestaat de groep ook uit moeders met oudere kinderen en alleenstaande vaders. Als we alles en iedereen meetellen hebben het over zo’n 600 mensen die op een of andere manier betrokken zijn.

Het doel is een bewonersnetwerk dat met elkaar een gemeenschap vormt. Moeders en vaders die elkaar helpen. Dit kan met financiën te maken hebben, voor elkaar koken, levensvragen, maar ook met gewoon onderling contact, met werk zoeken of met veiligheid voor de kinderen of vriendschappen onderling. Dat betekent dat wij steeds heel goed willen weten welke wetten/fondsen onze gezinnen kunnen steunen. Schuldhulpmaatje, de gemeente Zutphen en Perspectief helpen ons daarbij waar het kan.

Sjane van de Broek - Moeders helpen moeders Zutphen

Inloopmiddagen
Als je geïnteresseerd ben kan je elke week op dinsdagmiddag tussen twee en vier uur en op zaterdagmiddag tussen twee en vier langskomen in het Ketelhuis aan de Mozartstraat 74

Er is gratis koffie, thee en snacks. We willen graag kennis met je maken.

Vriendelijke Groet,
Sjane van de Broek en Hein Reitsma