Vrouwen zwemmen is bedoelt voor vrouwen die door Geloof, Overtuigingen, Cultuur, Trauma of anderszins niet gemengd met het manlijke geslacht willen/kunnen zwemmen.

Wij willen deze groep vrouwen de mogelijkheid bieden om toch hun zwemdiploma te halen, voor hun eigen veiligheid en ook als vorm van culturele intergratie. Tenslotte is Nederland een waterland en maakt zwemmen daar een groot deel van uit.

Wij gunnen iedereen namelijk de vrijheid om van water te kunnen genieten.

In dit project werken we nauw samen met IJsselslag en Actief Zutphen. Om dit alles mogelijk te maken in de eerste fase, gaat onze dank uit naar Het Zutphense Sport Akkoord, Gemeente Zutphen en de Mee doe Regeling. Zij zorgen ervoor dat de eerste opstart financieel gewaarborgd is en wij toe kunnen werken naar een structurele activiteit die zonder subsidie’s kan functioneren.

Tijden en locatie:

Vrouwen zwemmen is op donderdagen van 11.00 uur tot 11.45 uur.

15 min voor aanvang aanwezig zijn.

Als je nog geen plonskaart hebt, neem dan € 5,- mee om deze bij de eerste keer aan te schaffen.

Locatie:
Zwembad IJsselslag, Laan naar Eme 101, 7204 LZ, Zutphen.

Spelregels:

Om het vrouwen zwemmen in banen te leiden, zijn er een aantal spelregels opgesteld.

• Deelnemers moeten fysiek biologisch een vrouw zijn.
  • Deelnemers kunnen maximaal 18 maanden in deze groep zwemmen. Dit is een redelijke termijn om je zwemdiploma te halen.
  • Als een deelnemer zich vrij genoeg voelt om naar het volwassen zwemmen over te stappen (gemengd zwemmen), dan dienen zij dit aan te geven en door te schuiven naar de volwassen groep. Zodat er weer een plekje vrij komt in deze vrouwen groep.
  • Deelnemer kan niet of onvoldoende zwemmen.
  • Deelnemer kan/wil/mag door overtuigingen, trauma of principes niet met het manlijke geslacht samen zwemmen.
  • Deelnemers dragen zwemkleding dat bedoelt is om te zwemmen en gemaakt is van het daarvoor bestemde materiaal. -Badpak -Burkini -Bikini. (Alle badkleding moet gemaakt zijn van speciale zwemstof, laat dit altijd even checken door de zwemtochten! Dit voor je eigen veiligheid).
  • Deelnemers betalen bij aanvang € 5,- voor de Plonspas. Hiervan is € 2,50 borg (krijg je terug bij inlevering) en € 2,50 aanschafkosten.
  • Deelnemers betaald maandelijks een eigen bijdrage van € 10,- (kan via de meedoe regeling)
  • De lessen gaan door tijdens de Ramadan, deelnemers worden ook verwacht te verschijnen tijdens deze periode.
  • Deelnemers mogen maximaal 3 maal afzeggen. Daarna komt hun plek beschikbaar voor iemand van de wachtlijst. Als de deelnemer toch nog interesse heeft, zal deze onderaan op de wachtlijst geplaatst worden.
  • Deelnemer is 15 minuten voor aanvang zwemles aanwezig om zich om te kleden.
  • Deelnemer volgt ten alle tijden de instructies van de zwemdocent en of medewerkers van het zwembad op. Dit voor eigen veiligheid.
  • Deelnemer kan de lessen stoppen wanneer zij dit wenst. De plaats zal dan opgevuld worden door iemand die op de wachtlijst staat.
  • De zwemdocente en organisatie mag met goede onderbouwing een deelnemer weigeren of uit het lesprogramma zetten.
  • Deelnemer kan zich met klachten wenden tot het bestuur van Stichting Waterkwartier Zutphen.
  • IJsselslag, Actief Zutphen en Stichting Waterkwartier Zutphen zijn niet verantwoordelijk voor, verlies, diefstal of schade aan uw persoonlijke eigendommen.

Inschrijving:

Wil je deelnemen aan het vrouwen zwemmen, dan kan je je inschrijven. Inschrijving is gratis!

We hebben wel een wachtlijst. Maar als deze ter grote is van tien deelnemers gaan we nog actiever opzoek naar een mogelijkheid om een extra groep te starten. Dus inschrijven heeft zeker nut.

We werken hard om deze pagina met content te vullen​. Vind je het leuk om te helpen? Neem dan contact op!
This is default text for notification bar