Helbergen (Componistenbuurt)

Buurt Helbergen heeft afgerond een totale oppervlakte van 32 hectare, waarvan 29 land en 3 water (100 hectare is 1 km2). De gemiddelde dichtheid van adressen is 2.420 adressen per km2. Er wonen 830 huishoudens in de buurt Helbergen. Postcode 7204 is de meest voorkomende postcode in de buurt Helbergen.

In de volksmond heeft deze buurt ook de naam Componistenbuurt)

Warmtenet Componistenbuurt

De komende jaren gaat Nederland stap voor stap van aardgas naar duurzame energie. Ook Zutphen wil CO2-neutraal worden. Er zijn plannen om 731 woningen in de Componistenbuurt in de wijk Waterkwartier aan te sluiten op een warmtenet in plaats van op gas.

De Componistenbuurt kan hiermee een voorbeeldwijk worden voor de gemeente Zutphen. De ontwikkelingen passen binnen de plannen voor een duurzame en aardgasvrije toekomst voor heel de gemeente Zutphen.

Klimaatakkoord van Parijs: in 2050 van aardgas af

In december 2015 heeft Nederland met veel andere landen het Klimaatakkoord van Parijs ondertekend. Daar staat onder andere in dat het energieverbruik in 2050 ongeveer CO2-neutraal moet zijn. Om dat te realiseren is één van de manieren om te stoppen met het gebruik van aardgas. Dat betekent dat in 2030 20% van alle woningen van het gas af moeten zijn en in 2050 alle woningen. Wel vinden we het belangrijk dat we alle inwoners zekerheid kunnen bieden over een warm huis; nu en in de toekomst.

Heb je een vraag en wil je graag in contact komen met de Componistenbuurt? Of heb je een goed idee?

Vul het onderstaande formulier in en klik om verzenden om met ons in contact te komen?

We werken hard om deze pagina met content te vullen​. Vind je het leuk om te helpen? Neem dan contact op!
This is default text for notification bar